Videossa esiintyvä sairaanhoitaja on töissä TYKSissä. Työ on kolmivuoro työtä. Hän tulee töihin seitsemältä aamuvuoroon. Yövuorolainen kertoo mitä yölä on tapahtunut. Ensiksi katsotaan suonensisäiset lääkkeet. Tämän jälkeen aamupala. Kello 10 aikaan alkaa lääkärin kierto. Lounaan jälkeen kirjataan tietokoneelle mitä on tehty päivällä, tämä on vapaampaa aikaa. Iltavuorolaisten tullessa anetaan raportti päivän toimista. Kolmen aikaan pääsee kotiin.

Selasin kaikki tehtävässä annetut linkit läpi, mutta en löytänyt mitään tietoa siitä miten tietotekniikka edistää hyvää hoitokäytäntöä. Tästä johtuen kirjoitan jotain mitä minulle tulee mieleen asiasta. Tietotekniikka on tietysti avain asemassa hoitotyössä, aivan kuten ihmisilä nykyään, mitään ei saisi aikaan jollei pääse käyttämään internettiä. Tietokoneella oleva informaatio potilasta on tärkeä koska kukaan ei muista mitä hoitoa kukin potilas kaipaa, tulee dokumentoitua ja arkistoitua tieto jos potilas kaipaa lisähoitoa, koko hoitohistoria näkyy tietokoneella. Tieto on helposti saatavilla, jos esim. hoitopaikka vaihtuu. Hätätapauksissa tämä on todella tärkeää. Tutkimuksissa voidaan käyttää tietojärjestelmässä olevia tietoja. Potilaan tullessa esim. osastolle voidaan tutustua hänen hoitohistoriaan, jottta saadaan hoito aloitettua mahdollisimman nopeasti ja tarkasti. Tiedot helpotavat diagnisointia. Esim. muistisairaat potilaat eivät pysty itse kummunikoimaan tai kertomaan mikä heitä vaivaa, tietotekniset tutkimukset ovat avainasemassa tässä. Tiedot pitävät olla ajantasalla. Esim. elinten luovutuksessa pitää olla todella nopea että tiedetään missä elintä tarvitaan. Tietopankki sisältää tiedot sairauksista, jotta diagnoosi voidaan varmistaa. Anturit mitkä ovat kiinni potilaassa, auttavat hänen tilansa seurantaa. Tämän avulla voidaan mahdolliset muutokset tilassa havaita nopeasti.

HaiPro järjestelmä on raportointimenettely ja tekninen työkalu joka auttaa jos potilasturvallisuus vaaraantuu. Se on käytössä yli 200:ssa hoitopaikassa. Kokonaiskäyttäjämäärä on yli 130000. HaiProta käytetään toiminnan kehittämiseen yksiköiden sisäisessä käytössä. Raportointi on vapaaehtoista ja luottamuksellista. SE perustuu myös syyttelemättömään vaarataphtumien ilmoittamiseen ja käsittelyyn. HaiPro ylläpidosta ja jatkokehityksestä vastuu on Awanic Oy:llä.